NOVI MODEL ŠKOLSKIH NATJECANJA

Školski sportski “IZAZOV“

Tjelesno vježbanje od rane mladosti do duboke starosti neophodno je radi očuvanja i unapređenja zdravlja. Redovita tjelesna aktivnost pogoduje rastu i razvoju djece i mladih, sprječava mnoge bolesti, pomaže u očuvanju funkcionalne sposobnosti i podržava njihovu psihofizičku samostalnost.

Školski športski savez grada Osijeka je zadužen za organizaciju i provedbu gradskih školskih natjecanja i promicanje školskih aktivnosti. Budući da su od ožujka 2020. godine onemogućena školska natjecanja obzirom na pojavu pandemije virusa Covid 19 i mjera Stožera civilne zaštite, predložili bismo Vam novi model natjecanja “Školski sportski izazov”  koji bi se mogao provesti po svim školama i u kojem bi mogli sudjelovati svi učenici. Novim modelom natjecanja bi svoj djeci bilo omogućeno da zadovolje svoje potrebe za natjecanjem, kretanjem, igrom, druženjem i da osjete kako svojim sudjelovanjem doprinose i svojoj ekipi.

SUSTAV PROVEDBE IZAZOVA

1. IZAZOV se provodi posebno u svakom odjeljenju :

OŠ – od 5.-8. razreda;     SŠ – od 1.-4. razreda.

2. IZAZOVI se sastoje od različitih testova za mjerenje motoričkih sposobnosti.

3. Mjerenja u IZAZOVU provode učitelji TZK kako bi se dobili što precizniji rezultati.

4. Tijekom zadanog perioda, sve škole koje sudjeluju u „ŠKOLSKOM SPORTSKOM IZAZOVU“ trebaju napraviti dva IZAZOVA.  Škole će e-mailom biti obaviještene o zadanim Izazovima i vremenskom periodu u kome se trebaju izvršiti.  

5. Vrednovanje rezultata :

a) Učitelj TZK u tablicu s popisom učenika (odvojeno za svako odjeljenje) unosi rezultate postignuća učenika svakog pojedinog Izazova. TABLICA A

Tablicu A popunjava učitelj TZK i ostaje u evidenciji učitelja TZK.

b) Učitelj zbraja sve postignute rezultate učenika koji su pristupili Izazovu (npr. kod skoka u dalj zbroji sve centimetre) te taj ukupan rezultat podijeli s brojem učenika koji su sudjelovali u Izazovu i dobije aritmetičku sredinu Izazova. Izračun se radi posebno za svako odjeljenje. Osim ovog podatka, učitelj u Savez dostavi i točan podatak koliko učenika ima svako odjeljenje. TABLICA B

TABLICA B – Uneseni podatci se dostavljaju e-mailom u Savez koji će obraditi podatke svih škola koje sudjeluju u Izazovu te ih prezentirati u izvješćima koja će dostavljati školama i objavljivati na web i FB stranicama Saveza. Primjerak tablice B ostaje i učitelju kako bi nastavio unositi podatke s narednih Izazova.

6. Po završetku Izazova nagradit će se najbolje odjeljenje i stimulirat će se rad učitelja TZK.

U Školskom sportskom izazovu tijekom narednog perioda planiramo provesti sljedeće sadržaje, ali u skladu s propisanim mjerama Stožera :

Košarka (slobodna bacanja, štafeta – vođenje lopte) ; Odbojka (vršno odbijanje, odbijanje podlakticama, servis donji, gornji); Nogomet (žongliranje); Atletika (skok udalj, u vis); Gimnastika (preskoci, koluti, hodanje po niskoj gredi); Vijača (preskakanje); Klizanje (poligoni); Biciklizam (sudjelovanje, vožnje spretnosti); Hodanje po gurtni.

CILJ I ZADACI

Osnovni cilj ovog modela je stvoriti i njegovati naviku redovnog vježbanja, kretanja, nadmetanja, pritom njegujući zdrav natjecateljski duh i atmosferu u kojoj je svatko potreban svojim prijateljima, a svojim sudjelovanjem doprinosi i sebi i kolektivu. Također cilj je postići da bavljenje sportom i sportsko-rekreacijskim aktivnostima uđe u dnevni raspored i postane dio opće kulture življenja djece i mladih.

ZAKLJUČAK

Ovim modelom učenici su nagrađeni za sudjelovanje, trud i uspješnost. Ovi bi sadržaji  pomogli i da se učenici osjećaju dobro i prihvaćeno u svojoj zajednici, da budu zadovoljniji, puni samopouzdanja i, što je najvažnije, redovitom tjelesnom aktivnošću doprinesu očuvanju i unapređenju svoga zdravlja.